לינדה מוסק מנכ"לית עמותת קלי"ק

     
                                                           
 
כמנכ"לית עמותת קלי"ק (קהילה למען יזמות לקשישים) אני גאה להוביל עמותה בעלת עובדים ומתנדבים מדהימים, חרוצים ואכפתיים המשקעים את זמנם היקר וליבם במטרה לענות על צרכי האוכלוסייה המבוגרת בעיר הוד השרון. בזכותם, לוותיקי העיר יש סיבה לקום בבוקר, חיוך רחב על הפנים ולהרגיש שייכים וחלק אינטגרלים מהעשייה בקהילה.
 
כמה מילים על העובדים בעמותה
צוות העובדים בקלי"ק שמים לעצמם מטרה לשפר את איכות חייהם של בני הגיל השלישי ולשמרם כשותפים פרודוקטיביים התורמים לקהילה, על ידי מתן שירותים חברתיים, תרבותיים ותעסוקתיים שונים המגבירים את תחושת הערך והכבוד העצמי. בזכותם קלי"ק צמחה בשנים האחרונות ומפעילה שירותים מגוונים המעודדים ומאפשרים איכות חיים טובה יותר, כגון: 5 מועדוני קשישים, תמיכה כלכלית לניצולי שואה, שותפות בהפעלת מועדון לניצולי שואה, מרכז יום לקשישים תשושים, מרכז תעסוקה, שני פרויקטים של קהילה תומכת, פרויקט ספורט עירוני ופרויקטים קהילתיים.
 
כמה מילים על המתנדבים בעמותה
השם "קלי"ק" הוא ראשי תיבות של "קהילה למען יזמות לקשישים". תפיסת העמותה היא קהילתית- "תושבי הקהילה למען הקהילה". העמותה מורכבת מקהילת מתנדבים והוד השרון היא עיר התנדבותית עם דגש על מעורבות קהילתית.
בתחום המתנדבים יש לנו מגוון רחב מכל הגילאים ומארגונים שונים הכוללים תלמידי בית ספר, ארגונים וולונטריים (ליונס, רוטרי, ויצו ובני ברית), חברות הי-טק, אנשי עסקים, ד"ר בעבודה סוציאלית ופנסיונרים.
אני שמחה לספר על יוזמה התנדבותית מדהימה של קורס מחשבים בהדרכת צוות מתנדבים מחברת קיידנס -הי-טק בראש העין, שהחלה לפני כשנה.  הקורס כולל את הנושאים הבאים:
·                    מה זה האינטרנט וכיצד מגיעים אליו
·                    מה זה דואר אלקטרוני (דוא"ל) ואיך משתמשים איתו
·                    פתיחת חשבון דוא"ל ב – GMAIL וכיצד להשתמש בו
·                    פתיחת חשבון ב – פייסבוק (FACEBOOK ) והשימוש בו
חברת קיידנס גם מממנת את הסעת הקשישים מהוד השרון לראש העין פעם בשבוע.
 
כמה מילים על יזמות חברתית
בשנת 2003 הפרויקט שהפך את קלי"ק למודל ארצי הוא מרכז תעסוקה ייחודי בתחום של יזמות עסקית/ חברתית. כעמותה קפצנו למים ונכנסנו לעולם העסקי באמצעות יצור הכנסות עצמאיות  במטרה לתת תעסוקה מכובדת לקשישים ולשפר את מצבם הכלכלי. עמותת קלי''ק נאלצת להתמודד עם השלכות כלכליות הנובעות מקיצוצים בתקציבי הממסד הציבורי, גידול בפערים החברתיים ועלייה במספר העמותות הנלחמות על אותם תקציבים. בעקבות הקשיים ההולכים והמתרבים, החלה עמותת קלי''ק לפעול להקמת מיזם בו תוכל העמותה לספק תעסוקה לאוכלוסיה הנתמכת על ידה (הקשישים) וכן לגייס משאבים כספיים לצרכי העמותה.
הצלחנו לגייס באוסטרליה תרומה מהזוג שרה וויקטור פונדה (השם SAVI), לשם הקמת מפעל קטן לייצור ערכות יצירה, מתנות וסדנאות במלאכת יד. מטרת המפעל היא גם להחזיק את עצמו כלכלית ואף להרוויח לשם מימון מטרותיו.
 
כמה מילים של תודות
בשעה טובה, לפני מספר חודשים קשישי מרכז יום עברו לבית חדש. המשכן החדש הינו בית במבנה ארכיטקטוני מודרני ומדהים ביופיו. מבפנים בעל חללים רחבים לפעילויות מגוונות ומעניינות ומבחוץ מוקף מדשאות רחבות ידיים, מסלעות מאבן טבעית ועצי פרי המשמשים מרחבים לפעילויות רבות. עמותת קלי"ק מודה לעיריית הוד השרון על יוזמה מבורכת זאת וגם מאחלת לצוות המדהים בניהול הנמרץ והמסור של יורם דברת הצלחה רבה בהרחבת הפעילות.
 
חשוב לציין שהעמותה הוקמה בשיתוף המחלקה לשירותים חברתיים של העירייה העובדת איתנו באופן יומי בתכנון וביצוע כל הפרויקטים.  
 
שנמשיך בעשייה מבורכת זו בהמשך!!